2014. január 19., vasárnap

Paradicsomos babfőzelék kukoricával


  • 1 bögre beáztatott és főzött adzuki bab
  • fél bögre beáztatott napraforgómag
  • 1 paradicsom + 200 g (Mutti) passzírozott paradicsom (adalékanyagmentes)
  • 1 avokádó
  • 1 sárgarépa
  • 1 hagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • citromlé
  • csilipor
  • frissen őrölt bors
  • himalájai kristálysó
  • 1 marék (Alnatura) kukorica (adalékanyagmentes)


Főzzük meg az egy napra beáztatott adzuki babot kétszeres vízmennyiségben (elvileg nyersen is meg lehet enni, én egyelőre nem mertem bevállalni).

Közben egy aprítóba kockázzuk bele az avokádót, paradicsomot, hagymát, sárgarépát, öntsük rá a passzírozott paradicsomot, a napraforgómagot, adjuk hozzá a fokhagymát és addig aprítsuk, míg krémes állagú nem lesz.

Miután megfőtt a bab, öntsük le róla a vizet, hagyjuk hűlni, majd tegyük az aprítóba és 5-10 másodpercig aprítsuk. Mivel folyadék nem kerül bele, ezért inkább darabos lesz, mint krémes, szerintem így jobb állaga lesz a kész ételnek, mintha folyós lenne ez is.

Végül a felaprított babot keverjük össze a paradicsomos krémmel, kukoricával, adjunk hozzá citromlevet és ízesítsük ízlés szerint csiliporral (csak óvatosan, én általában egy késhegynyit szoktam belerakni), frissen őrölt borssal és kristálysóval.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése